Escape стаите и управлението им не е за всеки


Ако предприемете да се занимавате с отварянето и поддържането на ескейп стая/стаи, бъдете сигурни, че знаете в какво се впускате. Подобно начинание може да се окаже голям залък.

Задължително проучете escape rooms феномена обстойно – the do’s and don’ts. Не се осланяйте единствено на скорошния бум в популярността на escape стаите – не е като инвестирането в злато. Ще се наложи да вложите много труд и средства, и да имате готовност за сравнително слаба възвръщаемост по някое време – стаи се отварят из цяла България, няма да сте единствените на пазара. Има голям шанс да не сте единствените на улицата си.

Бъдете способни да се откроявате – ключово изискване, за да държите глава над водата. Не се търси само добър бизнес нюх, но и отговорен екип, който е на „ти” с пъзелите и загадките. Опит с минаване през други escape стаи и подобни игри, за предпочитани и в други страни, ще се окаже полезно при изграждането на вашия продукт. Гледайте да има съгласие в отбора Ви, защото и четирите колела на една машина трябва да се движат в една посока.

И най-важното, дъвкано и предъвквано, повтаряно и потретвано – с останалите стаи НЕ СТЕ СИ КОНКУРЕНЦИЯ. Всички стаи са самостоятелни, но работят за общото благо на бранша – да създават хубави и желани преживявания. Escape rooms продуктът е уникален с това, че няма reuse value – веднъж посетена, една стая няма какво ново да предложи на клиента, и на него му остава да посети друга, ако е доволен. Тук идват двата ключови момента: 1) Той ще продължи да посещава стаи само ако има желание и е доволен от опита си със стаи и 2) Както вашата стая може да е посетената, така и може да е „другата”, чието посещаване тепърва предстои. Кооперирайте с други собственици на стаи, вижте какво могат да ви предложат те и как вие можете да им асистирате – във всички случаи е win-win ситуация.